Osteopatia ginekologiczna

osteopatia ginekologiczna

Osteopatia ginekologiczna jest gałęzią osteopatii zajmującą się kobiecymi problemami. Prowadzona terapia bazuje na technikach manualnych bezpiecznych dla pacjentki. Problemami z jakimi mogą zgłaszać się kobiety do gabinetu osteopaty są:

• bolesne współżycie
  • coccygodynia- bóle kości ogonowej i jej okolicy
  • bóle mimo resekcji kości guzicznej (ogonowej)
  • bóle dna miednicy
  • vulvodynia i vestibulodynia (polecam stronę vulvodynia.pl)
  • pochwica (we współpracy z ginekologiem)
  • kobiety w ciąży z dolegliwościami kręgosłupa w szczególności w odcinku lędźwiowym, z rwą kulszową, rwą udową (bo MOŻNA i należy takim pacjentkom pomóc!)
  • kobiety w ciąży z zespołem cieśni nadgarstka- drętwienia rąk szczególnie w nocy
  • kobiety w ciąży z obrzękami stóp
  • dolegliwości bólowe w obrębie blizny pooperacyjnej (cesarskie cięcia i inne cięcia przez powłoki brzuszne)- takie blizny dają często bóle rzutowane na przykład w okolicę lędźwiową, trzewia, okolicę dołu biodrowego
  • nietrzymanie moczu- reedukacja mięśni dna miednicy ze wspomaganiem aparatu usg
  • reedukacja stabilizacji odcinka lędźwiowego, praca z mięśniem poprzecznym pod usg (sonofeedback)

Terapia poprzedzona jest dokładnym wywiadem i badaniem. Jeżeli pacjentka ma problem neurologiczny czyli zgłasza drętwienie, mrowienie w okolicy pośladka czy kończyny dolnej, górnej wtedy przeprowadzam dokładne badanie neurologiczne. Przy ewentualnych problemach diagnostycznych współpracuję z doświadczonymi lekarzami, neurologiem dr Darkiem Bednarczykiem lub ortopedą dr Piotrem Godkiem.

CZY MUSZĘ SIĘ SPECJALNIE PRZYGOTOWYWAĆ DO WIZYTY?

Nie. Nie ma potrzeby specjalnego przygotowywania się do terapii. Jeżeli pacjentka posiada badania diagnostyczne (RTG,USG, MRI, wyniki krwi) prosiłabym o zabranie ich ze sobą na wizytę.

Osteopatia ginekologiczna jest mało znaną w Polsce metodą pracy z pacjentkami. W bardzo wielu przypadkach nie musimy pozostawać z bólem bez drogi wyjścia. Warto o tym wiedzieć!